pátek 17. července 2015

15-19_příspěvky z pracovního prostředí

Pondělí 13.6.
Celý den opravdu odpočívám. Nejde nám elektrika, tak se spíš nudím. Jako obvykle hrajeme karty.  A já dospávám výlet.

Úterý 14.6.
Na 8 mířím do práce. Felix přijíždí až v 10. Tak mám čas dopsat něco na blog. Je to hrozné. Čekám asi 10 minut, než se nahraje jeden obrázek. Internety a elektrika v Ghaně si můžou podat ruce.

Dneska mám za úkol udělat popis prací na jeden projekt. Tady na ukázku jak to vypadá.


Dělám jich celkem 12. Pak si jen se šéfem povídáme o systémech v Ghaně a v Česku.

Jsem opravdu rád, že bydlím v Česku.

Večer se jdu potkat se 4 holčinami z Česka. Je docela příjemné pokecat si česky po dlouhé době. Pracují tu ve firmě, která dodává pitnou vodu. 

Tzn. dělají tyto pytlíky. Asi jsem Vám to neukazoval, ale pitná voda tu samozřejmě není. Když chcete pít, tak si kupujete tyto sáčky s vodou.


Příjemně strávený večer.
Nakonec jsme si to vyšlápli do 6 patra rozestavěného domu. Prostě blázni...



Středa 15.6.

Tak dneska opět do terénu. V 7 už jsem nastoupený v práci a čekám na ostatní. S dochvilností je tu opravdu problém. Nikoho to moc netrápí. V 7 jsem přišel do práce (ne do kanceláře, ale na místo kde se scházejí dělníci) v 9 jsme vyjeli a až v 11 jsme začali pracovat. Ano jezdíme do místa vzdáleného 40 minut, ale toto opravdu nechápu...

Dle harmonogramu mám za úkol dohlížet na to, aby všechno šlapalo, tak jak má. Mám na starosti 12 lidí. Jenže dnes jich tu je jen 7... Tak to asi harmonogram stíhat nebudeme.

Dneska se bude dělat dlažba.




A také obrubníky. Všechno se tu dělá ručně, ale dneska nám přijíždí skvělá pomoc.


Dneska to bylo náročné. Ale udělali jsme dost práce.

Čtvrtek 16.6.

Dopoledne v práci jsem při ruce Felixovi a spíš mu dělám sekretářku. Poté jedeme na oběd. 

Sláva! První evropsky vypadající jídlo. Hamburger.


Chutná skvěle, ale na místní podmínky je celkem drahý. Stojí asi 70Kč. Myslím, že v ČR bych za 70Kč sehnal lepší hamburger. 

Poté se jedeme podívat na jedno staveniště, kde děláme odpadní kanalizaci. 

Skoro vše se tu dělá z betonu. Takto to vypadá při startu.



Zde bednění.


A zde výsledek. Ten vpravo je Felix (můj šéfik).


Samozřejmě, když je potřeba tak se taky zapojím do ručních prací..


Pátek 17.6.

Rano sraz ve zrovna v dílně. Takto vypada nás vozový park.


Dneska jsem zas celý den v terénu. Ale dnes to beru trochu jinak. První dvě hodiny dělám supervisora a rozdávám úkoly. Po zbytek dne oblékám pracovní oděv a pracuji stejně jako dělníci. No opravdu divně na mě koukají, ale mě nebaví dělat to co tu dělají všichni vědoucí. 

Většinou to chodí tak, že rozdají úkoly a pak se ztratí po zbytek dne. Většinou je můžete najít, jak někde sedí ve stínu spí... To pro mě opravdu není.

Zase obrubniky. 



Po práci si jdu vyměnit peníze. No...Překvápko...
Ghanská vláda si od Američanů napůjčovala hromadu peněz a kurz nám spadl dolů.
Když jsem přijel do Ghany, tak jsem za 100dolarů dostal 430 ghanských peněz. Teď jsem za 150 dolarů dostal 490 ghanských peněz...

Tak jsem rázem přišel o 30% vsech svých peněz. No budu asi muset začít  šetřit.Grrrrr.

Ale zítra jedeme na výlet. Máme se prý na co těšit. Tak uvidíme.


Žádné komentáře:

Okomentovat